28-07-05

Day 1 Brussel - New York - Hartford, Ct

Met 1 uur vertraging opgestegen voor vlucht van ongeveer 8 uur naar New York JFK.
Moet zeggen dat de service bij American er ook niet op vooruit gaat.
Alles moest hush hush gebeuren, en vriendelijk is ook iets anders.
Alle alcoholische drankjes zijn 5 euro of dollar.
Ook mijn bestelde Gluten-free meal bleek duidelijk beperkt tot de maaltijd zelf, want er werden mij even goed pretzels als snack aangeboden. We zijn in feite alle drie met honger van het vliegtuig gestapt. Voor de rest hebben we gonoten van de aangeboden films.
Hitch, speelt zich af in New York, en National Treasure speelt zich af in Philadelphia, gaven ons een voorsmaakje van wat er ons op deze trip weeral te wachten staat.
Op JFK was het even zoeken naar the Car Rental agency (en dit bij een temp van 100°F) maar eens daar, waren we blij met het gehuurde voertuig, een Chevy Malibu. Rond 14.14 konden we de parking verlaten richting Hartford. Na 2 maal tol betaald te hebben (ongeveer 6 dollar) konden we New York achter ons laten voor het echte rush-hour traffic begonnen was. Daar kwamen we in terecht rond 16.30 in New Haven en van daar ging het stapvoets voor het komende uur.
Op een kleine 10 mile voor ons hotel, omgeving Hartford, barstte dan een stevig onweer los en zagen we de temperatuur zakken van 100°F naar 77 °F. De blikseminslagen sloegen ons langs alle kanten om de oren, maar we bereikten toch veilig ons gereserveerde Hotel.
Quality Inn te Vernon, Ct, zo'n kleine 15 km buiten Hartford. Geboekt via Hotwire.com voor 57$. Het ziet er allemaal prima uit, maar bij aankomst was daar in de gietende regen niet veel van te genieten. We zijn dan nog wat gaan winkelen, maar de zoektocht in de lokale supermarkt naar Gluten vrije produkten bleef beperkt tot wat fruit en choco crispies.Vrees dat het voornemen om het dieet vol te houden voor veertien dagen zal opgeschort worden en we zien daarna dan wel. Een eerste keer contact via onze portable op de hotelkamer via netwerk kabel lukte,een tweede keer niet meer. We zijn dan rond 21.00 al maar gaan slapen, na nog een nieuwe aflevering van CSI Las Vegas gekeken te hebben, vielen we alle drie als een blok in slaap denk ik.
Deze morgen rond 6.20 zijn we dan opgestaan en nu lukte het wel om opnieuw contact te maken met het internet en kon onze eerste blog-report online geplaatst worden.

Plannen voor vandaag waren origineel een bezoek aan Six Flags, maar we hebben besloten om dit te vervangen door een rustig ontbijt. Nog wat surfen op de kamer, en dan een bezoek aan de hoofdstad Hartford, waar we even in het capitool gaan binnenspringen. Na de lunch rijden we dan verder naar ons hotel voor vanavond- Worchester Ma, zo'n kleine 160 km.
Meer hierover vanavond

13:32 Gepost door Vanlookjes op reis | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

°°° Doe ze daar de groeten in Amerika!