31-07-05

Dag 4 : Boston

Hallo allemaal, Carola deze keer.Vandaag stond Boston op het programma.
We hadden gisteravond afgesproken dat we vandaag zouden uitslapen. Rond 7 u waren we wakker. Na een doucheke en het bekijken van de nodige documentatie vertrokken we rond half 9. We stopten aan een foodplaza bij een Dunkin Donut voor een croissant met ei en ... voor ontbijt. We hadden besloten eerst de Library van Kennedy te bezoeken, daarvoor namen we de T (zo noemt men de metro in Boston) richting U/Mass-JFK, het station vlakbij de bilbliotheek, ttz bij de uitgang van de metro stond nog een bus te wachten die ons een paar mijl verder afzette voor de deur van de bib.We wilden een dagpas nemen voor de T, maar de loketbediende raadde ons dat af en omdat hij geen gewone tokens meer had mochten we deze rit gratis doen. Paul en ik waren reeds eerder in de JFK library, maar het was meer dan de moeite om een tweede keer te bezoeken. JFK blijft intrigeren. Ons bezoekje eindigde zo rond de middag en we namen de T terug richting downtown, na een overstap van de rode naar de oranje lijn kwamen we aan het North station, daar zagen we veel van de typische gebouwen van Boston, allemaal in rode baksteen. Van daar wandelden we door downtown Boston, we zagen onder andere het State House met zijn vernieuwde 23 karaat gouden koepel (en blinken dat dat deed). Na weer een heerlijk middagmaal (chicken teryaki met rijst) op een foodcourt in the Financial District besloten we om met de metro richting hotel te gaan voor een powernap. Onderweg zagen we nog een groep breakdancers, ze dansten op de nieuwste single van Missy Elliot, echt cool. Na onze powernap vertrokken we voor de verkenning van de andere zijde van de stad. Ons uiteindelijke bestemming aan de westkant was de Prudential building (52 verdiepen hoog), met een observatiedeck op het 50ste verdiep. Het eerste gedeelte van onze wandeling ging gewoon van straatje naar straatje, maar de laatste paar straten deden we via de skywalk, glazen straten van het ene gebouw naar het andere, van de ene straat naar de andere, van de ene shopping mall naar de andere. Ongelofelijk als het slecht weer is kunnen ze in Boston straten ver zonder echt buiten te moeten komen. Op onze eindbestemming, het observatiedeck van de Prudential building was het uitzicht adembenemend, bovendien kregen we via een soort walkie talkie uitleg over wat we buiten zagen. Mooi om te zien. Via een andere weg keerden we weer terug richting downtown. Via de typische straatjes van Boston en het park dat we vanuit de lucht al gezien hadden gingen we richting het "Cheers" café (kijk maar naar de foto's). Na nog een kleine snack gingen we op weg naar ons hotel, waar zoals je nu kan zien, het dagboek nog bijgewerkt werd. Nog wat tv kijken, wat mappen voor morgen bekijken en dan slapen. 't Was een leuke dag vandaag. Tot morgen.

03:30 Gepost door Vanlookjes op reis | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Tof Hallo iedereen,

Ik vind het tof jullie perikelen te kunnen volgen en de foto's te kunnen bekijken. Zo voel ik mij ook een beetje op rondreis in amerika. Nog veel reisgenot.