03-08-05

Dag 7 : Hudson Valley

Kort verslag vandaag, geen internet aansluiting in de kamen, wel in de lobby.

Dus alles offline opstellen en dan de blog updaten.

Vandaag lekker lang uitgeslapen zodat we het na het ontbijt bij Denny's al 10 uur voorbij was voor we konden vertrekken.

Eerste stop was West Point, nog zo'n 45 minuten van het hotel.

Om 11 uur konden we aanschuiven voor de 1-uur tour van West Point.

In de tourbus, met Marie als gids kregen we uitleg over alle gebouwen en monumenten die we voorbij reden.

Met stops in de kapel en op de parade grond konden we alles van dichtbij bekijken en vertelde Marie enkele anecdotes over beroemde of beruchte oud studenten.

Gen. Mc Arthur, die nooit de bibliotheek kon vinden, Gen Eisenhouwer die toch zo'n goeie student bleek te zijn, zijn er maar een paar van de verhalen die blijven hangen zijn.

Zoals steeds op dit soort plaatsen, zijn de gebouwen echt om van onder de indruk te zijn.

Het studentengebouw, met 4000 studenten die daar slapen en eten, is een van de grootsten in zijn soort.

Maar na een uurtje stonden we terug buiten en na een vlug bezoek aan het museum waren we klaar voor het volgende.

Dit was een beetje verder, maar toch 100 km, doorheen de prachtige Hudson Valley.

Inderdaad, de vallei van de Hudson rivier is echt adembenemend.

Echt de moeite om te bezoeken, en dan zijn we in feite nog twee maanden te vroeg.

Deze hele streek die we de laatste dagen doorkruisen is vooral bekend voor het uitzicht tijden de herfst als alle bladeren van kleur beginnen te veranderen.

Via de Highway 87, die in NY bijna allemaal te betalen zijn, kwamen we opnieuw in Poughkeepsie.

We hadden al een paar reacties over hoe dit nou uitgesproken moet worden en het antwoord kregen we via de radio.

Tijdens het luirsteren naar de verschillende reclame boodschappen werd het ons duidelijk.

De juist uitspraak is PO KIP ZEE

Na een snel bezoekje aan het buitenverblijf van Eleanor Roosevelt kwamen we uiteindelijk aan op de plaats waar we moesten zijn.

Roosevelt Presidential Library en home.

Het gehele complex is dus de plaats waar Franklin Delano Roosevelt is geboren, heeft gewoond en waar hij na zijn dood in 1945 is begraven.

President Roosevelt was president van 1932 tot 1945, de enige president die 4 termen heeft gehad.

De library, die al in 1939 werd geopend, is de enige die door de president in dienst is gebruikt.

Nu ja, uit al hetgeen wat we vandaag gezien hebben was het toch gene gewone.

Ook de originele woning, die nu volledig tot het museum behoort, was een stap terug in de tijd.

Volgens de gids had Roosevelt zelf Belgische, en toch zeker Nederlandse voorouders.

Rond 1800 wordt er melding gemaakt van een emigrant met de naam Van Rozen Veld.

Rond half zes hadden we het allemaal gezien, zodat we aan de laatste 100 km naar ons hotel in Albany konden beginnen.

Opnieuw door de Hudson Valley, mmm......

Hotel gevonden toen het bijna donker was, we hebben onderweg al gegeten.

Schuin over de straat is er een fire station, dus dat wordt moregenvroeg nog een stop voor we de stad intrekken.

In de voormiddag hebben we tijd om Albany te bezoeken en daarna zijn er weer 450 km af te leggen (laatste keer dat we zo'n grote afstand moeten doen)

ik voeg nog wat foto's bij op deze pagina

de rest word later bijgeladen op onze foto album.

03:47 Gepost door Vanlookjes op reis | Permalink | Commentaren (2) |  Facebook |

President Jullie verslagen zijn een plezier om te lezen. .ik moet nu zelf niet meer gaan he.. de geschiedenis wordt mij voorgeschoteld....
Is er daar geen president geweest die The Waiter heette of zo?? die heeft ook Belgische voorouders "Dewachtere" als ik me niet vergis.. nu ja ik ken die geschiedenis niet al te goed he... :)
Kan me voorstellen dat dat zicht op de Hudson ongeloofelijk is, ja dat wil ik ook nog wel eens zien.. ondertussen kijk ik maar naar mijn vijvertje.

allee tot het volgende verslagsken.; echt tof zo te kunnen volgen.. nu ga ik dus kuisen, strijken, eten klaar maken, eten.. heerlijk om in verlof te zijn ;)

groetjes

Gepost door: Didier | 03-08-05

Al terug thuis Met veel plezier lezen we jullie reisverhalen ( met reacties) Voor ons zit het er helaas al weer op. Zo nu en dan toch maar eens wat uitrusten ook hé, want Paul kennende...